du är unik och vacker precis som du är, don't forget that.

Ena sekunden är man för tjock, sen är man för smal.
Man är för blond för någon, för mörkhårig för någon annan.
För självsäker för en person, och för en annan så är man alldeles för osäker.

Det spelar ingen roll hur många gånger man kollar sig i spegeln, 
hur många kilon man tappar eller tar på sig. För man blir aldrig helt perfekt i ALLAS ögon.
Och tur är väl det? För det är ens små skavanker som man ska ta vara på, för de är just de som utmärker än. Man ska även ta vara på allt positivt som man har! Istället för att tänka att ” Usch, vilken otränad och slapp mage jag har!” så ska man tänka på det goda sakerna som tex ” Fast, jag har ju faktist sjukt snygga ben ! och min rumpa ska vi ju inte tala om!”.

Alla har något unikt, något som ni ska vara så sjukt stolta över!
Skit i vad andra tycker! Så länge du ser de vackra i dig själv, så spelar det ingen roll vad någon annan säger, för den sitter troligtvis med något annat komplex, som du INTE har!

Du är unik, du är vacker. ”

text tagen från www.angelicablick.se


Jag vet exakt hur det är att höra att man är så himla smal, man måste ha anorexia och man äter inte för fem öre. Det är något som gör riktigt ont, att varje dag höra en kommentar eller bli ifråga satt varför man är så smal. Det finns dom som äter som hästar och gör allt för att gå upp i vikt för man vill inte vara så smal - men på en del personer biter det inte, det går inte. Men att få höra såna saker dag ut och dag in tar på en, att gråta sig till sömns varje dag pågrund av sånt är inte värt.
Och varför jag skriver detta är för en vän sitter just i den situationen och jag blir så arg på alla dom som ständigt hackar på henne för det. Hon kan inte ro för det, precis som jag inte kunde. Så snälla, tänk efter innan ni öppnar och kläcker ur er något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0