Michaela Forni och hennes texter är älskvärda.

" Det viktigaste är att respektera sig själv. När man slutar respektera sig själv, då har man förlorat sig själv. Jag försöker att minnas det varje gång jag märker att jag tappar respekten för mig själv. Gör saker som inte är snälla mot mig. Jag måste ta hand om mig själv för det finns ingen annan som gör det. Det finns ingen annan som kan kontrollera mig själv, mitt sätt att tänka eller mina känslor. Jag måste ta kontrollen över mig själv. Vara klok. Man ska aldrig ta någon skit. Och om man har gjort det så jävla länge, så måste man sätta ner foten för sig själv. Ta ingen skit.

Kom ihåg det fina ni. Att vi är alla värda det bästa och inget mindre än det bästa. Vi styr själva över vårat mående. Och vi är värda att må bra. Vi ska må bra. Jag är trött på att lägga mitt hjärta i andras händer. Jag tänker hålla i mitt hjärta hårt nu. Ingen ska få ta sönder det. För att jag ska må bra nu.


Jag heter Michaela Forni och jag förtjänar respekt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0