people always leave- but sometimes they come back

"Det finns de som gör fel, sårar gång på gång- Utan att bry sig eller visa den minsta ånger, sen finns de andra, som verkligen försöker, men ändå blir det så fel. Men det försökte i alla fall. Det finns inget så ljuvt som fantastisk vänskap och inget som kan krossa dig så hårt som en trasig vänskap. Ibland gör vänner dumma saker, utan att tänka, som de vet sårar. Man kunde önska att de tänkte längre än näsan räcker nån gång. Men ingen männsika är perfekt. Alla kan göra fel, man kan lösa så himla mycket med ett enkelt "Förlåt". Jag tror på starka känslor, ärliga åsikter och att man prioriterar de som betyder något över allt annat.
Jag tror på att man står för allt man gör och allt man säger, ärlighet varar längst(inga undantag.), Visst sanningen kan i många fall såra, men det är ändå sanningen.

Ta vara på de du har nära, visa att du bryr dig och ställer upp i vått och torrt. Behandla dina vänner som en porslinsfigur, med ömhet och varsamt, de kan gå sönder.

Jag försöker göra allt för mina nära, visa att jag ställer upp och stöttar. Jag försöker visa uppskattning och glädje. Jag gör allt för att de ska känna att jag är stolt att vara deras vän. Men ibland, bara ibland kan det vara skönt om någon gjorde så för mig. Att någon fanns, vilken tid det än är på dygnet, mitt i veckan eller helgen, att veta att jag har någon att luta mig mot, när jag själv inte längre orkar stå. Jag vill klara migsjälv, jag vill stå på mina egna ben, men det är skönt att veta OM, om jag behöver någon, så finns han/hon bara ett telefonsamtal bort. Det är skönt att veta att man inte är till besvär eller att man förstör någons viktiga planer.

I min närhet finns det personer som jag gått igenom mycket tillsammans med, bara detta får mig att aldrig ge upp! Jag vet att dessa kan bättre och att de bara behöver en liten knuff på traven. Det finns bra männsikor och dåliga männsikor, de bra kan också göra fel. Jag är en av dem. Jag är verkligen ingen perfekt varelse, men jag försöker i alla fall och märker jag att jag sårat någon så ber jag om ursäkt. Det är så enkelt, men gör så stor skillnad; förlåt"
- emma

(tänk på vafan du gör nu...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0