bilolycka..

för fem år sen, var jag och kenneth (min pappa som inte är värd att bli kallad pappa just därför får han heta kenneth.) på rusta i örebro för att köpa färg till köket för att de hade brunnit. hade vi varit inne på rusta i 1 minut till hade smällen aldrig blivit av. men iaf... vi åkte därifrån, var i korsningen vid siba typ skulle köra rakt, då smäller de. en bil rakt in i förarens sida. vi snurrar, framrutan slåssönder av en lyktstolpe, förarens dörr öppnas och kenneth får ratten i magen, ratten går av, han ramlar ur och står på alla fyra. jag vaknar till liv, som fått en skaplig smäll i huvudet och är i chocktillstånd. kollar bara på han, han rör sig inte. säger inget. bara står där. folk springer ut ur resturaurangen som är 10 meter bort.han vaknar, skriker åt mig att gå ut ur bilen, jag knäpper upp bältet men sitter kvar vet inte vart jag ska ta vägen, förstår inte vad jag ska göra. han springer runt bilen öppnar dörren och tar ut mig. vi sätter oss med ryggarna mot bilen, folk skriker att vi ska gå därifrån, går sakta och sätter oss på gräsmattan 3 meter bort. kenneth är så arg, så han går bort till den andra bilen som flög typ 10 meter bort. de skriker åt varann, folk tar bort kenneth därifrån, han kommer tillbaka, ringer mamma, farmor och marie. de kommer några som lägger en kavaj runt mig för jag ska sluta darra. jag stryker hela tiden handen mot pannan för att se om jag blöder, men de bara rinner massa vätska. ett stort brännsår.. brannbilen kommer och jag får en liten nallebjörn. men de hjälper inte tårarna bara rinner jag sitter helt still säger inte ett ljud. brannmännen kollar bilen, golvet där jag satt med mina ben har höjts 5 decimeter hade det höjts lite till så hade jag suttit i rullstol med brytna ben. motorn har också flyttats 1 decimeter. underligt nog brinner de inte, ryker inte.ambulansen kommer, de tar på mig en nackkrage och sen får jag lägga mig på en bår som de skjuter in i ambulansen. kenneth som ramlade ur bilen, får en hel ryggbräda fastspänd på sig och åker i en annan ambulans. men blåljusen på åker vi till USÖ, där får jag ligga i ett rum helt själv, tills marie (pappas tjej)  kommer och håller om mig. sjuksköterskor tar prover, plåstrar om mina skrubbsår och tvättar de stora brännsåret i pannan. sen får jag ligga i samma rum som kenneth, han mår inte så bra. ont i huvud, och rygg ont. själv känner jag bara av bältet, som ett rött märke över kroppen. går sen ut i korridoren där möter jag upp mamma. tårarna som just slutat att rinna kommer igen. allt är så overkligt allt händer för snabbt. jag hänger inte med. sen säger de att jag får åka därifrån så vi åker ut till bilen som nu står på gräsmattan där vi satt. plockar ur pengar, bankkort, tröjor och jackor. åker också till mc donalds för att äta, jag äter några pommes frites och sen dricker jag lite cola. allt jag äter den dagen nästan.  tillbaka på sjukhuset för att se hur de går med kenneth, han får oxå åka hem, sakta skjutsar vi hem han, sen åker mamma jag och farmor hem mot hällefors. får prata med polisen en gång om nått som jag inte minns, får 600 kr för såret i pannan. jag får inte sova på flera timmar, måste vara vaken för jag kan ha en lättare hjärnskakning, får inte heller sova i mitt eget rum. måste sova hos mamma så hon kan ha koll var tredje timme så att jag fortfarande andas. blev ingen skola för mig denna vecka. får inte lämnas själv på 2 dagar, ingen dator , tv tittande och läsning med små bokstäver. veckan efter är allt som vanligt igen, förutom såret i pannan som fortfarande vätskar, efter ett tag så blir de ett mörkt märke i pannan bara. men idag är de helt borta.





konstigt nog, de året de hände, och åren fram tills 09. har jag kunnat sätt filmer om bilolyckor, läst, berättat om min egen utan tårar. men nu, tårarna börjar rinna såfort jag tänker på det. för en månad sen åkte jag i den korsningen där smällen var, magen gjorde ont och tårarna börjar rinna. fy de är hemskt. ni som inte har kollar på videon gör de. http://vicctorialundh.blogg.se/2009/june/sa-hemskt-men-sa-vart.html.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jesus kristus!

stackare :(

2009-06-15 @ 23:55:19
URL: http://rrebecka.webblogg.se/
Postat av: Thirza

usch :/

2009-12-22 @ 18:03:03
URL: http://thirzapoot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0