"jag älskar dig"

Dagen jag träffade dig föll årets första snö. Din mun rörde sig & du log förstulet ibland. jag fokuserade mest på att inte flingorna skulle landa på mina omsorgsfullt målande fransar. Få dem att rinna, göra mig ful. Vi gick brevid varandra. En liten värld emellan oss. Skulle jag sagt upp håret? Låter det konstigt när jag andas? Du pratar fortfarande. Jag vill ta din hand. Jag vill springa min väg. Du somnar med kläderna på i din välbäddade säng. Är det första gången du bäddar för någon? Jag lägger mig bakom. Stirrar på din ryggtavla. Vågar jag? En prövande hand stryker dig över ryggen. Jag slutar andas. Vågar du ? Du vänder dig om. Ditt pojkrum är helt tyst. Dina händer söker mina. För första gången. Jag vågar inte ens blunda. Jag älskar dig.

- Maria Wågeman

'du var den första jag sa jag älskar dig till

Kommentarer
Postat av: sissi yourstone

Oj!!!! Den var vacker :)

2010-09-26 @ 22:58:02
URL: http://livelyme.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0