14 år till salu - caroline engvall


jag har försökt läst denhär boken 2 gånger tidigare i sommar, har läst typ 4 kapitel två gånger om sen har jag glömt bort boken. men igår kom jag på att jag hade den och satta mig och läste för de spöregnade ju ute. nu har jag läst halva boken och den är hemsk rent ut sagt! fyfan för att bli utsatt för nått sånt, våldtagen av en kille i sin egen ålder. läs den, det är helt klart värt de! på baksidan står de:

 Den 14-åriga Tessans egen historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad med mamma pappa och syskon. I skolan går de bra och hon älskar stunderna gon tillbringar i stallet. Men så en kväll rasesas allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämårig kille. Chokad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I ställer tar Tessan på sig all skuld för väldtäkten och mår allt sämre. 

När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon flyttar för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen förstätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet ?

 

Kommentarer
Postat av: Mella

Den boken är skit bra! Jag läste den nu i sommras oxå :)

2009-08-12 @ 14:07:54
URL: http://mellapersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänkte köpa den där boken förut men blev inte så ;p

2009-08-12 @ 14:20:49
URL: http://aannaaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0