invisible

*/*-2010 - då allt blev förändrat, rättare sagt att allt blev tusen gånger bättre än vad det var innan. Det började med att jag inte ville se dig, jag var så himla arg, ledsen och sjukt besviken. Det bara högg till i bröstet, hjärtat stanna och ögonen fylldes med tårar. Vi satte oss där på bänken och prata om det som hade hänt, du sa att om du förlorade mig eller krossade mitt hjärta skulle du aldrig förlåta dig själv. Just då, den stunden hatade jag dig för allt du gjort och jag ville bara be dig försvinna från mitt liv föralltid för du har redan krossat mig, tusentals gånger. Men så kollade jag in i dina ögon, dom var blanka eller var det bara jag som inbillade mig? Klumpen i halsen kom tillbaka och ögonen fylldes åter igen med tårar så jag vände bort huvudet och satte händerna för ansiktet - för jag ville ju inte visa dig att du krossat mig igen, jag vill visa att jag är stark för det är jag faktiskt.

Du bad mig kolla på dig så jag gjorde som du sa och då brast det, jag började le. Som vanlig så jag kan jag inte vara arg på dig, det varar bara i några minuter, för allt du säger - först sitter du och förklarar allt som hänt och sen sitter du och säger korkade saker som får oss båda att skratta, det är då jag minns varför jag sitter där och varför jag fortfarande finns kvar hos dig - du är den enda i hela världen som känner mig så bra, den enda som får mig att känna pirret från topp till tå, den enda som får hjärtat att slå dubbla slag, jag glömmer att jag nyss hatade dig och jag ville att du skulle försvinna och nu tänker jag bara att jag älskar dig, bara dig och jag skulle göra precis vad som helst för dig. Jag förlät dig för det du hade gjort, det var ju ändå ingen stor sak egentligen.

Det slutade den kvällen med att jag sov hos dig, det var så underbart att få ligga brevid dig och efter att du hade somnat så låg jag och tänkte på hur lycklig jag var nu när jag låg där brevid dig och jag låg och tänkte på det du sa när vi låg och pratade innan du somnade, du sa att du älskade mig, att du var kär i mig. Du är så underbart söt när du sover, vet du det? Jag strök dig lätt i håret och pussade dig på kinden sen kröp jag lite närmre dig och somnade - lyckligast i hela världen.

Dagarna har gått, snart en vecka var det. På så kort tid har allt bara blivit bättre och bättre även fast vi har bråkat ganska mycket, men båda är envisa och vet vad vi vill så då blir det lätt så. Vi är starkast tillsammans så det löser sig. Du är allt jag någonsin önskat, en dröm sen en lång tid tillbaka kanske kommer bli sann till slut - det lönar sig visst att kämpa , även om alla dagar inte alltid är lätta så går det, de går jag lovar. Du ska bara veta att jag kommer alltid att stå vid din sida, kommer aldrig att lämna dig eller jag säger som Lasse Lindh "nu när du har mig förlorar du mig aldrig" - jag älskar dig, föralltid.

I love spending time with you, even if it only means walking in silence. The silence when I’m with you is comfortable.

Lasse Lindh – Nu när du har mig förlorar du mig aldrig
Taylor Swift – Invisible våran låt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0