27 mars - blandat.

Åh, finns så mycket jag vill skriva. Har sån ''skriv energi''. Men när man väl ska sätta sig ner och skriva av sig allt, så blåser orden bort. Varje gång är de så, varför? Direkt när jag kommer på nått jag ska skriva nästa gång och jag inte är i närheten av datorn så ska jag skriva upp de i mobilen så jag minns vad jag tänkt. Ganska praktiskt faktiskt.

Och just ja, jag kom på en sak. Jag var ute idag, nyss ungefär. Drog luvan över huvudet medans jag gick en sväng, regnet smattrar mot luvan och de luktar blöt asfalt som på somrarna (ni förstår vad jag menar hoppas jag). Sån härlig känsla på nått konstig sätt, regn lixom ? På sommaren hatar vi de men nu gillar jag de. Hoppas snön försvinner nu, hoppas hoppas hoppas!

Musiken pumpar ur högtalarna, de älskade regnet smattrar mot fönstret, katten ligger och spinner i mitt knä och jag ska kolla på en film nu. Jag gillar de helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0