SO TRUE, SO TRUE.

"Ibland undrar jag hur jag orkar bry mig så mycket om allting. Hur jag ser ut, hur jag beter mig, hur andra uppfattar mig, hur jag presterar i skolan hur jag är, utväderar mig själv. Det är ju det jag gör, utvärderar mig själv. Kryssar i på pappret att idag är jag okej, idag är jag awesome idag är jag ingenting. Det västa är att jag själv gör det. Fine om någon annan kallar mig något, ser mig på ett dåligt sätt. Om inte ens jag kan tycka om mig själv, säga att jag det är okej hur man är. Vad fan ska man bry sig om vad någon annan tycker? Om en lärare, någon i din omgivning säger att man fan inte duger. Vem är dem att säga det? De kan ha åsikter, alla människor kan det. En lärare kan säga att man måste prestera inom skolan bättre, men ingen har rätt att säga att man inte duger. Att vi alla lägger ner tid för att klaga hur jobbiga alla andra är, om det är tvärtom och alla andra pratar om dig, hur skulle det kännas? Ett slag i magen ungefär. Innan man tar och börjar klaga på andra måste man nog tänka efter hur jag egentligen själv tänker och pratar om andra. Och varför har man ett behov att se fel i andra? Jag kan se någon och tänka något dåligt, precis som alla andra. Varför? Det personen är ju lika bra som mig är i alla fall. Att allt man gör reflekteras egentligen över hur andra ser dig, hur mycket det värt, vad du är värd. Jag är rent ut sagt jävligt trött på sånt här nu! Varför ska man bry sig ett skit om hur andra är så länge de inte sårar dig? Låt alla vara som dem är, för de där personerna du pratar om, snackar skit om, kan prata lika mycket skit om dig. Och ingen kan väl ärligt tycka att det är speciellt tillfredsställande att höra skit om sig själv?

Sluta jämföra med alla andra, sluta tro att du är bättre än alla andra.

Om någon annan säger att man inte duger, hur ska någon annan kunna tro att du duger om du inte ens tror det? ALLA ÄR AWESOME SÅ GÅ UT OCH VISA DET!!! wooop! over and out ifrån fröken anna

Take what you want, steal my pride, build me up, or cut me down to size, shut me out, but I'll just scream. I'm only one voice in a million, but you aint taking that from me"


- Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0